lördag 15 januari 2011

baka baka liten kaka

Kom hem från Erik och började städa mitt extremt stökiga rum!
Jag och min bror plockade ner allt från julgranen och så helt plötsligt fick jag sådant jä*la sug på muffins! Hittade några som såg sjukt goda ut!
Och dem var jätte goda!


Ingredienser till ca 12-15 st kladdkakemuffins
100 g margarin
2 ägg
2,5 dl socker
1,5 tsk vaniljesocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver

Gör så här
Smält margarinet och låt svalna. Vispa ägg och socker poröst. Blanda samman de torra ingredienserna och rör sedan ihop dem med det av svalnade margarinet och socker- och äggblandningen. Fyll muffinsformar till ungefär hälften med smet. Grädda i 200 grader i ca 10-12 minuter.


Chokladglasyr
2 dl florsocker
40 gram rumsvarmt smör
4 msk starkt kaffe
1 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Gör så här:
Rör ihop allting och bred ut över muffinsarna när de har svalnat.

receptet är från... -
( http://filibabba.blogg.se/2010/june/kladdkakemuffins.html )

Har nu bakat MASSA muffins! och jag tycker att DU borde göra de samma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar